Ruim 10.000 klanten in de prijzen in winkelcentrum Molenhoek
In een recent interview met Marcel van Otterdijk, penningmeester van de winkeliersvereniging in Winkelcentrum Molenhoek, bespreken we de succesvolle Scan&Win actie die daar onlangs heeft plaatsgevonden. Deze actie, die voor de tweede keer werd georganiseerd in dit winkelcentrum, heeft niet alleen veel bezoekers aangetrokken, maar ook een positieve impact gehad op de sfeer in het winkelcentrum.
Een laagdrempelige actie
Marcel legt uit dat de "Scan&Win"-actie bijzonder aantrekkelijk is voor bezoekers. "Het is een laagdrempelige actie. Klanten weten direct of ze iets gewonnen hebben. Bij een minimale besteding van 5 euro kregen ze een scankaart en konden ze eenvoudig hun kans wagen. Iedereen kon meedoen, van jong tot oud," zegt hij. De winkans was bovendien hoog: maar liefst één op de vijf deelnemers won iets, wat de actie extra spannend maakte.
Samenwerking met winkeliers
De samenwerking met de winkeliers speelde een cruciale rol in het succes van de actie. Marcel vertelt: "Winkeliers bedenken de prijzen en dragen bij aan het prijzenaanbod. Dit zorgt voor kruisbestuiving; klanten worden aangetrokken naar winkels waar ze anders misschien niet snel zouden komen." De enthousiaste reacties van zowel winkeliers als klanten bevestigen dit: "Mensen stonden soms te juichen in de rij omdat ze weer iets gewonnen hadden."
Impact op winkelervaring
De actie heeft duidelijk bijgedragen aan een levendige winkelervaring. Marcel merkt op dat bezoekers blij zijn met hun winsten en dat ook kinderen het leuk vinden om mee te doen. "Het doel was om klanten aan ons te binden en sfeer te creëren in het winkelcentrum. Aan de reacties te zien, is dat goed gelukt," voegt hij toe.
Toekomstplannen
Kijkend naar de toekomst, geeft Marcel aan dat er plannen zijn om deze succesvolle actie voort te zetten: "Het is zeker voor herhaling vatbaar. We hebben er nu voor gekozen om de actie te doen tijdens een rustigere periode, maar zouden kunnen overwegen om het aan een bepaald thema of feestdag zoals Sinterklaas of Kerst te koppelen."
Samenwerking met WinkelcentrumPromotie.nl
Marcel benadrukt de waardevolle samenwerking met WinkelcentrumPromotie.nl: "Zij ontzorgen ons volledig. Ze nemen alle activiteiten uit handen, van communicatie tot social media. Hierdoor hoeven wij er nauwelijks tijd en energie in te steken." Marcel voegt toe dat zonder deze samenwerking het opzetten van een succesvolle actie veel tijd en moeite kost voor een winkeliersvereniging. "Zonder een partner als WinkelcentrumPromotie.nl zou het organiseren van zo’n promotieactie veel meer inspanning vergen, zoals het beheren van social media campagnes en het printen van promotiemateriaal. Dankzij hun expertise kunnen wij ons volledig richten op onze klanten en hebben we er bijna geen omkijken naar."
Met meer dan 48.000 gescande kaarten en ruim 10.000 prijzen die zijn weggegeven, is de "Scan&Win"-actie in Winkelcentrum Molenhoek een groot succes gebleken. Het enthousiasme van zowel bezoekers als winkeliers onderstreept het succes van deze campagne. Wil je de bezoekers van jouw winkelcentrum ook mee laten doen aan een Scan&Win actie? Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Wat mogen we voor úw winkelcentrum betekenen? Bel 073-6895367 voor een kennismaking!